tisdag 15 september 2009

Systerson på söndag - plugga idag

Fysikprov imorgon . AAAAAH.
- så kommer det låta om några timmar när jag Äntligen Fattat att jag har fysikprov IMORGON. Det vägrar gå in i min hjärna.

Efter maten satte jag mig faktiskt och försökte plugga. Fast det var i och för sig samhällskunskap. Och jag somnade i och för sig efter en halv sida. Typ.

Samhällsprovet är på måndag. Jag måste få lite pli på mig själv. Helgen är redan upptagen. Vilket innebär att jag har idag och på torsdag på mig efter skolan, ungefär. Jag ska lära in 30 sidor brödtext. Jävligt torrt bröd. Fakta fakta fakta. Rakt igenom. Ingen logik, bara saker att komma ihåg. Jag måste göra anteckningar. Får börja på det senare idag. Sedan ska jag svepa igenom fysiken med, jag kommer inte undan. Jag bara undrar när det ska gå upp för mig så att jag kan börja intressera mig?

Gör jag allt detta kan jag åka till syster på söndag med gott samvete. Annars kommer jag försöka plugga i bilen, bli åksjuk, och fördärva hela dagen. Det vill vi Inte.

Jag drömde för övrigt om kakor, godis och chips. Tror att jag behöver lite socker för att återfå min energi?
Då vill jag göra en deal med mig själv : pluggar jag duktigt så får jag äta mycket gott. Såja. Iväg och plugga med mig nu!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP