lördag 19 september 2009

Huvudvärk som fan

När jag vaknade idag... då hade jag så fruktansvärt jävla ont i huvudet att till och med kudden framstod som ett hårt och obekvämt objekt att luta huvudet mot. Hur jag än vände och vred på mig så bara gjorde det ont ont ont. Hade jag ögonen öppna gjorde det ont, stängde jag ögonen gjorde det ont. Försökte jag gråta gjorde det ont. Nuddade underläppen framtänderna gjorde det ont. Tog jag bort läppen gjorde det ont. Nuddade tungan några tänder alls gjorde det ont. Gjorde den inte det gjorde det ont. Vred jag på mig mådde jag illa. Halvsatt jag mådde jag illa. Låg jag ner mådde jag illa. Ställde jag mig upp började det susa i öronen. Pratade någon med mig blev jag sur. Prasslade man med saker blev jag förbannad.

Fy fan vad jobbigt det var. Jag har fått sådan huvudvärk 2 gånger innan i hela mitt liv vad jag vet om. Annars har jag haft "vanlig" huvudvärk hur ofta som helst, så jag är faktiskt rätt tålig. Men den här, som sagt, den är förjävlig. Vaknade en natt och hade såhär ont för ett tag sedan. Jag grät i flera timmar och det gjorde bara ondare och ondare, tills jag somnade av utmattning. Andra gången var jag uppe hos Robert och då fungerade inte ens några värktabletter. Den dagen skulle jag hem med tåget. Det gick verkligen inte. Jag kunde inte ens vända mig i sängen. Jag kunde inte ens andas normalt utan att få ont. Den dagen fick pappa köra upp och hämta mig, och sedan fick jag ligga ned i sätet och vila hela vägen hem.

Bästa är att det försvinner igen. Sämsta är att jag inte vet vad det är, eller vad det beror på.
Nåja, denna gången fungerade treo i alla fall. Tack och lov för det <3

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP