lördag 26 september 2009

Helvetes jävla internet

Nåja, körövningen (som i sång, inte övningskörning) med tramsgänget var i alla fall kul. Tydligen är föreställningen som vi ska vara med i redan slutsåld, så det blir skoj :D Även om ingen man känner kan komma och kolla då ju.. men ändå =)

Nu till det tråkigaste: internet här hos mamma funkar fan inte som det ska sedan igår kväll. Nu har jag kopplat datorn direkt till modemet (så jag sitter nere i mammas rum -.-) så nu fungerar det. Men routern för det trådlösa funkar verkligen inte som den ska, så jag kan inte koppla in den igen. Totalt jävla lönlöst. Onödigt. Dåligt. Jag ringde faktiskt telias support, duktig som jag är. För att ha telefonfobi är jag faktiskt duktig. Alla andra här hemma är helt invalidiserade och kommer med ursäkter som "jag vet ju inte de tekniska termerna" (som om JAG gör det då eller?!), eller "men, jag bor inte här" (nähe.. men nu handlade det om internet, inte bostadsadress). Så all skit lämpas som vanligt av på mig för att de är för lata (tro inte att jag tror på ursäkterna liksom), och sedan undrar de varför jag blir sur. Hmm, svår fråga!

Nåja. Nu fungerar det i alla fall. Och routersupporten är bara öppen på vardagar, så mer kan jag inte göra idag liksom.

Tveksamt om ni får höra mer från mig under dagen på grund av detta. På måndag är jag hos pappa igen, då är jag definitivt tillbaka!

Ikväll blir det för övrigt pizza för hela stora familjen här hemma. Mamma, såklart, och så jag och Henrik med våra båda respektive. Fler än vi varit i detta huset på länge =)
.. och pizzan är för att fira att det var x antal (7 eller 8 nu typ?) år sedan vi flyttade till detta huset. Första dagen då åt vi pizza eftersom vi inte hade varken mat i kylskåpet eller köksbord att sitta vid. Nu håller vi traditionen vid liv =)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP