onsdag 23 september 2009

Vi är så duktiga!

Först och främst gjorde jag faktiskt mitt lilla HLR-prov jättebra. Jag kanske inte ens nämnt att vi skulle ha det? Hmm. Det skulle vi i alla fall. För att ens ha chans till mvg i Idrott och hälsa A så måste man kunna undervisa folk i HLR. Jag gjorde "uppvisningen" för läraren, fast att jag vet att jag aldrig i hela mitt liv eller 1000 ljusår efter kommer få mvg i idrott. Men man kan ju alltid försöka, och sikta högt! Och jag fick faktiskt omdömet "jättebra, du prickade allt!" :D

Just nu är Josefin här hemma hos mig igen (nästan som vanligt nuförtiden ^^), vi övar låtar inför soulbandet. Som inte är soulbandet längre, det är snarare trubadurgruppen. Vi har övat in 5 låtar med sång + komp på en vecka. Vi är förbaskat jäkla skitduktiga! Fem låtar på en vecka liksom. Med mer övning så är vi liksom redo för uppspel när som! Första chansen blir nu på måndag kväll ^^ Då är det måndagsklubb som det heter, när alla grupper från kulturskolan spelar i caféet precis utanför biblioteket =) Då ska vi spela^^

Ni kanske vill veta vilka låtar våran repertoar består av förresten?
Dessa fem:
-Hallelujah
-Av längtan till dig
-Ovan där
-Your song
-The rose

Vi har valt dem av tre olika anledningar faktiskt ^^ för att de är fina, för att de passar till piano+sång utan fler instrument inblandade, och med tanke på att vi snart ska spela på ett ålderdomshem antagligen. Då vill man gärna ha gamla fina låtar som de kan känna igen som ska lyssna =)

Men gud vad duktiga vi är alltså, och gud vad fint det låter ^^
Och för er som inte kunnat gissa än; jag spelar piano, Josefin sjunger ^^ Och tillsammans är vi otroligt svårslagbara :D

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP