söndag 27 september 2009

CV

-Curriculum Vitae.

Men det spelar ingen roll att jag vet vad det heter på latin. Jag borde låtsas som att jag inte alls vet det, då går det som bäst. Det är inte lätt att läsa natur och försöka skriva ett bra cv. Man ska helst undvika allt som har med kunskap att göra. Min allra största merit (d.v.s. mvg i alla ämnen) skall helst gömmas så väl som möjligt. Skriver jag upp den kan jag se mig i månen efter jobb. Betyg är inget man skryter med, försöker man så visar man hur oanpassad man är efter arbetsmarknaden. Nej, det är sannerligen inte lätt för mig. Men jag har ansträngt mig för att leta fram mina alla andra talanger och fördelaktiga sidor, och tror att jag fått ihop något dugligt. Jag hoppas det.

Det är så att jag kanske, kanske, kanske får chans att kanske få ett jobb. Och inför den chansen tänker jag vara mycket väl förberedd. Även om jag, som bror så snällt tipsade mig om (tack bror för all hjälpen förresten <3 ) ska ta det väldigt lugnt när jag väl ger ifrån mig cv't sedan. Jag ska inte ha det redo när jag vet om jag får chansen. Då ska jag vänta och "låtsas" att jag skriver det då. Så det så. Men jag tänker förbereda mig ändå, för så jäkla lätt är det inte att försöka få mig (som aldrig jobbat riktigt ordentligt, och som bara har mina betyg att luta mig mot) att framstå i bra dager i en arbetsgivares ögon.

Nu tänker jag sova, god natt!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP