måndag 21 september 2009

Svar till anonym: mina framtidsplaner

Fick en kommentar till mitt inlägg imorse ^^ någon undrar om jag bor i stockholm, och vad jag tänkt plugga till efter studenten :)

Jaa, först och främst så bor jag inte i stockholm, nej. Jag bor en bit söder om Göteborg faktiskt.
Därför har jag också tänkt söka mig antingen till Chalmers eller Göteborgs Universitet nu efter studenten. Jag tänker läsa vidare direkt, d.v.s. inte ta något sabbatsår. Risken finns att jag aldrig går tillbaka till att plugga om jag väl slutat med det. Och missförstå mig inte nu - det är roligt när man är inne i det, men det är det att börja som är det jobbiga. Jag är oftast för lat för att börja med det mesta, så det är helt enkelt bäst att jag inte slutar innan jag är klar!

Och vad jag tänkt läsa dådå? Jag tror jag vill bli kemist. Kemiingenjör eller forskare känns trevligt. Alltså får vi se efter 5 år på högskolan/universitetet om jag vill fortsätta och doktorera, eller om jag är nöjd som det är.
Men att det kommer att handla om kemi har jag så gott som inga tvivel om i alla fall =) Jag har liksom hittat min grej, och det är jag glad för ^^

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP