måndag 7 september 2009

Delkursprov i kemi b imorgon!

.. och här sitter jag och Pluggar Inte ^^ Jag har nämligen pluggat tillräckligt och i god tid, så jag tänker bara läsa igenom anteckningarna och boken lite, och sedan ska jag spendera kvällen med något annat =) Antagligen påbörja stickningen av en julklapp ^^

.. för jag tänker INTE sticka mer på sockarna eller något annat till min bror. Min bror är.. så falsk. Jag undrar hur många som egentligen har sett hans riktiga jag? Det där egoistiska krävande som tar allting för givet och förväntar sig att alla ska så gott som falla på knä och dyrka honom när han går förbi. Han beter sig som en skitstövel största delen av tiden jag ser honom. Respekterar inte sina (och mina såklart) föräldrar ett endaste dugg, har tappat respekten för pengar, och där med också respekten för att våra föräldrar inte har obegränsat med pengar. Han förväntar sig att alla ska vilja betala allt han vill ha, och han slösar slut på sina pengar så fort han får dem.
Han visar fan aldrig tacksamhet och det är förjävligt. Så mycket som jag gör för honom (han har exempelvis möjlighet att ha en jävla iPhone som är på väg hem hit just enbart för att han fick beställa den i mitt namn) och han är till slut bara elak tillbaka. Gör man något för honom, och sedan ber honom om en tjänst tillbaka med motiveringen att man själv gjort något för honom, så får man bara "men det är ju inte samma sak, så kan du inte säga, det har jag inte tid att göra ändå".
Han slarvar bort moppen genom att låta nycklarna sitta kvar i, och tycker direkt att pappa ska köpa en ny. Perfekt exempel på hur han ser på saker och ting. Han sa dessutom att "det inte var hans fel att den försvann", han letade inte efter den i områdena häromkring, och är inte ens ledsen för att den är borta.

Det om detta. Han kommer säkert sura på att jag skriver detta. Det gjorde han förra gången när jag skrev om hur idiotiskt han betedde sig när moppen försvann. Jag tänker inte blidkas och skriva om det för hans skull, det gjorde jag då och han har betett sig som en skit mot mig oavsett =)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP