lördag 5 september 2009

En hyllning till min hjärna ^^

Faktiskt, om jag skulle få frågan om vad jag gillar allra bäst med min kropp, då blir svaret varken" mina ögon" eller "min näsa" eller "mina ben" eller någon annan kropsdel för den delen. Inte ens min hårfärg. Även om jag gillar alla dessa sakerna också.
Nej, det absolut bästa med mig, det är min hjärna. Jag tror att jag alldeles för sällan uppmärksammar den (eller mig, jag menar - jag ÄR ju min hjärna) på hur otroligt glad jag är över att ha den.
Min hjärna är berikad med lättlärdhet, logiskt seende och en otrolig förståelseförmåga och tolkningsförmåga. Är jag aktiv på lektionerna slipper jag plugga hemma, för jag fattar på första försöket. Och problem som jag aldrig stött på innan blir oftast lätt avhjälpta tack vare att jag klarar av att tänka logiskt (logiken är lösningen på så himla mycket!). Min förståelseförmåga underlättar allt jag gör - det är 10000 gånger bättre än att lära sig alla begrepp, regler, och forlmer utantill. Förstår man dem inte kan man lika gärna skita i det på en gång. Man måste förstå Varför allt är som det är. Och det gör min fantastiska hjärna ^^ Tolkar gör den med, läser av och analyserar varenda sekund och alla händelser omkring mig. Det är omöjligt för folk att dölja vad de egentligen känner eller hur de mår för mig. Jag vet alltid om det, tolkar dem.
Att jag inte alltid nämner det är ju en annan sak, man ska ta hänsyn till vad folk vill säga och inte =)
Men helt enkelt. Jag älskar min hjärna, den är det bästa som någonsin hänt mig <3

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP