tisdag 29 september 2009

Hemma igen

Matematiktävlingen, huh? Jovars. Jag går omkring och hatar mig själv lite för att jag läste fel på en uppgift. Det stod "om den enbart får förflytta sig uppåt och åt höger" om en punkts förflyttning i ett rutnät. Jag läste det som "jaha, den får inte flytta sig diagonalt" och missade helt poängen med att den inte får gå varken ner eller åt vänster! Helskotta också. Det förklarar varför jag tyckte den uppgiften var så omöjlig.

Provet bestod för övrigt utav 6 stycken frågor. Jag gav 4 av dem en så ärlig chans jag bara kunde. Dissade ju tyvärr den där uppgiften jag nämnde över, som jag tror att jag kunnat få till något halvtjusigt på annars (men nu ska jag sluta hata mig själv för det, mest av allt är jag ändå stolt över det jag lyckades med!), och dessutom fanns det en annan jag inte fattade alls. Men 1-2 uppgifter fick jag löst väldigt snyggt tycker jag själv (och jag är tämligen säker på att jag har rätt på dem också), en uppgift KAN vara skitsnyggt löst om jag bara tänkte rätt.. ehe, drog lite slutsatser som kan antingen bära eller brista xD .. och en uppgift löste jag lite halvt och borde kanske få någon/några stackars poäng på.
Det var 7 poäng per uppgift. Jag gav mig på 4 st. Jag kan max få 28 av totalt 42. Men jag kommer inte få det, inte i närheten. Vi får väl se hur det går. Resultatet kommer i mitten/slutet av oktober.


Senare var jag för övrigt iväg och tränade med Josefin, vi gick på ett danspass! Jösses vad roligt det är, verkligen! :D

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP