fredag 31 juli 2009

Svartsjuka är farligt..

.. och jag drabbas alldeles för ofta av den sjukan..

Exempel från Roberts bilddagbok, där en tjej jag hittat i hans telefonbok i mobilen kommenterat en bild där han ställer frågor för att se hur bra folk känner honom:

fråga: Hur är jag som person?
svar: Snäll, pratglad, och vet vad du tycker :P

fråga : Du och jag är ..?
svar: vänner, varandras psykologer

fråga: har vi träffats?
svar: nej, tyvärr.. tyvärr :(

fråga: vad vill du göra med mig?
svar: gå på bio, grilla, åka moppe
( till inlägget svarade han dessutom "jag hoppas du är säker på att du vill åka moppe med mig ^^ .." -.-)

fråga: Hur mycket känner du mig?
svar: ganska mycket iaf måste jag få säga själv

.. utöver detta kan hon hela hans namn (med andranamn), vet när hans födelsedag är, och verkar ha memorerat hans mobilnummer.
Överdriver jag, eller är detta något som någon mer skulle reagera på ?!?!

Enda som blidkar mig Något är :
fråga: Vad älskar jag?
svar: snarare vem.. din Hanna =)

det är det ENDA som får mig att inte vilja flyga i taket och explodera. VADDÅ VARANDRAS PSYKOLOGER?!?!! Han sa att det bara är hon som ringer till honom! och varför säger hon att han är så jävla pratglad?! Måste betyda att han gillar att prata med henne och att dom pratar länge. och gå på bio! Är inte det något man bara gör när man är tillsammans?? Och varför i Helskotta blev han så glad över att hon vill åka moppe med honom? Vill han skjussa runt henne eller? Ha henne sittande tätt där bakom eller vad?! -.- och "tyvärr" till att de inte har träffats.. Är det så jävla konstigt att jag reagerar..? han verkar ju ha charmat henne rätt rejält, så då borde han väl fasenimej inte undra varför jag är sur sedan? -.-

Gah. Som sagt. Svartsjuka är farligt..

Nu ska vi i alla fall gå ner och kolla på Rocky på teve. Jag ska nog sticka på min röda halsduk under tiden..

1 kommentarer:

Johanna 1 augusti 2009 kl. 11:24  

Svartsjuka, ja...
http://www.poeter.se/viewText.php?textId=732110

Jag tycker faktiskt det mer verkar som om någon har en liten obesvarad crush på din pojkvän :) det är ifall du (mot förmodan, han har ju dig för tusan!) skulle upptäcka att han crushade tillbaka som du borde börja bli orolig.

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP