tisdag 7 juli 2009

Tisdag

Dog nästan av värmeslag när jag vaknade. Inte konstigt, så fort jag kom in i huset igår la jag märke till hur jäkla varmt det var här. Uppe i värmland har det ju varit svalare i några dagar, men hit kom inte det sämre vädret förrän idag. Att jag dessutom sov med "täcket inuti täcket" (vem fattar? xD) gjorde ju inte saken bättre heller. Skitvarmt. Nåja.

Nu sitter jag här och har mest inget att göra. Kungsmässan senare idag med Viktoria ju. Marinerade vitlöksklyftor :o Låter jäkligt gott, fast att jag aldrig testat! Men tänk andedräkten sen.. xD
Ska kanske se om jag kan göra lite fler fynd på rean också på samma gång ^^ Sen tror jag att jag ska försöka hitta något bra rengöringsmedel för mitt ansikte.. har redan nåt från nivea för "torr och känslig hy". Ja det hjälper mot att jag är torr. Men varför fattar ingen att man kan ha finnar eller flammig jobbig hy även om den är torr? Så fort man googlar på nåt mot finnar så blir det synonymt med "fet och oren hy".. nej det har jag inte! Jag har torr hy med finnar. Inte ens apoteket fattar att det existerar.. stackars mig, det måste vara så att min hy trotsar naturlagarna.. men vi får väl se om jag hittar nåt trevligt =) De flesta medel mot finnar som jag testat hittils har gett mig fler..

Förresten snackar jag inte om värsta acnen nu, men jag har några småfinnar här och där i ansiktet. Och utöver det är min hud mystiskt rödtonad utan anledning i nästan hela ansiktet. Jag vill bara ha min normala hudfärg! Ska det vara så svårt?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP