söndag 26 juli 2009

Söndag

Idag kommer bror hem som sagt. Men det är inte förrän vid halv 11 på kvällen som han är på Landvetter. Så innan dess kan man väl hinna med en del =) Som att nörda sims precis hela dagen för att det är sista chansen man har!

Eller nåt =)

Har sovit skitdåligt inatt. Elvis flyttade på sig precis som jag förutspådde. Så jag fick sova till klockan 3 eller nåt, sedan kände han för att anfalla någon plastpåse som låg på golvet. Klockan 5 kände Sotis för att rota runt under min säng och leka med madrassen underifrån, och klockan 7 var Elvis hungrig. Bah.
Men de kommer bättre överens nu, eller ja, de går in i nästa fas i komma-överens-skedet. Hon och han kan vara 10 cm ifrån varandra innan hon fräser nuförtiden. Hon går liksom fram först och ställer sig nära, sedan fräser hon och går iväg. Stor förbättring från morra-på-3-meters-avstånd-fasen som hon var i innan. Och nu imorse började hon "äntligen" jaga honom när han sprang förbi. Detta är mycket viktigt. Jag har läst att från och med nu kommer hon att börja jaga honom lite ibland när han är för på, och vi får absolut inte ens ingripa även om hon biter honom i nackskinnet och allt sånt. Det ingår i den nödvändiga komma-överens-fasen. När hon väl jagat honom ett tag ska det nämligen tydligen gå över i en jage-lek där vem som helst av dem kan jaga varandra för skojs skull. Hoppas det kommer dit snart, jag vill ha två kissar som kommer överens!



Lille Elvis med den sista råttan som mamma stickade =)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP