lördag 25 juli 2009

Nattliga projekt

Herregud, klockan är halv 4 på morgonen, och varken jag eller mamma sover än.. anledningen?
Vi har kommit på världens projekt! :D

Man tar en bunt restgarn (alla inbitna handarbetare vet exakt vad restgarn är :o )

typ en sånhär.
Sedan trixar man lite med den och får då fram detta istället:


imorgon ska den dessutom få ögon och nos, och kanske lite öron med för den delen, beror på hur trixigt det är.. annars får den överleva utan ^^ och svans ska den ha med förstås! En lång sådan, för när jag testade den på Elviskissen i befintligt skick så var den var jätterolig, mycket på grund av min "fästtråd" som hängde och slängde. Så det blir lång svans på den, fast i andra ändan förstås ^^

Den är för övrigt virkad med enbart stolpar och stoppad med vanligt hushållspapper, så det är inget jätteavancerat här inte :P
Mamma stickar ( i motsats till min virkning) en mus istället, med strumpstickor. Hon har maskat av den nu, men än så länge ser den mest ut som en snoppvärmare (det var hon själv som sa det! xD) så jag tror jag väntar med bilder på den tills den är klar :o

.. detta sitter man tydligen uppe till halv 4 på morgonen för att göra.. men när man får snilleblixtar ska man ta vara på dem!

Kolla förresten vad söt bakgrundsbild jag har i min mobil nu:


.. måste säga att mobilkameran är rätt hyfsad (det är den som stått för alla bilderna i detta inlägget), och blir nog ännu bättre med ordentligt ljus.. använder aldrig blixten på inte-riktiga-kameror, för den förstör bara hela bilden. Då får den hellre vara oskarp men oförstörd..

Nej nu ska jag sova!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP