torsdag 2 juli 2009

Resultat :D


Jag är nöjd :D Känner att det här med att klippa lugg var ett bra beslut ändå :P
Och Roberts faster är jäkligt bra på att forma frisyrer. Fick en lite mer "naturlig" kant på håret än den spikraka jag brukade få hos min förra frisör.. även om jag höll på att avlida när hon högg av 4cm på längden bara sådär. Jaha, där rök ett år utav mitt sparande. Jag tänker ta det som motivation till att sluta fläta håret nu! Håret växer ju ändå 10 cm eller mer på ett år (1cm/månad). Och jag klipper mig 2ggr/år. Då borde det växa 10 cm och kortas av 8cm, kanske mindre om jag inte flätar det. 2cm längre minst då, per år. Men jag är nog nöjd i vart fall nu, även om jag kommer börja sakna längden snart.

Har förresten chans att göra det platinablont nu på lördag. Det är alltså redan ljusare än förut, men jag kan få det ännu ljusare. Funderar på det. Jag är rätt rosa i ansiktet (både pga naturlig hudfärg och lite finnar..), så jag kanske kommer se ut som en gris när kontrasterna förstärks? Men å andra sidan har jag längtat efter att ha lika ljust hår som när jag var liten ända sedan det försvann (då var jag vitblond). Så jag tror jag tänker ta chansen! Man vet aldrig förrns man testat! :D

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP