tisdag 7 juli 2009

Min dag, del 2

När vi käkat upp vitlöken väntade vi alltså på min buss. Det var en vanlig vardag, och bussen hem till pappa (stenstugan) har alltid gått kvart i sedan urminnes tider! Således väntade vi på bussen vid kvart i fem. Där kommer en buss. Men det är fel buss. Den bussen går hem till mamma (toråsskolan). Förvirrad tänker jag att det kanske är sommartidtabell och att den inte går lika ofta till pappa nulängre. Hoppar på bussen ändå och tänker att jag kan gå hem till mamma en stund. Hittar några söta tidtabeller där på bussen, och tittar i dem.


..se på fan! De har BYTT PLATS PÅ bussarna till mamma och pappa. Så nu går kvart över till pappa och kvart i till mamma. Vad är det för fånerier?! Varför byta plats på dem när de ändå ska gå lika ofta som innan?? :o


Men jag försökte vara glad ändå. Och tog fjortisbilder på bussen. *pinsamt att kameran lät*


I backen ned till mamma vart det hur som helst massvis med blommor! Har aldrig sett så många blommor på samma ställe innan tror jag >_< *haha har jag nog visst.. typ när vi gått på slåtter hos min farfarsbror..*


..snygga var de hur som helst!


och de här rackarna som jag hittade längre ner i backen var nog ännu snyggare! Upptäckte för övrigt att vi har en ovanligt bred fauna av växter på vägen från bussen hem till mamma =)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP