tisdag 21 juli 2009

Gokväll =)

Har varit iväg på kalas, och försökt få pisarna att komma överrens. Försöker ge så mycket kärlek som möjligt till Sotis (d.v.s. ett jäkligt svårt uppdrag då hon alltid varit en reserverad katt som vill att man ska skita i henne så mycket som möjligt men fortfarande tycka om henne. Svårt att visa att hon är "favoriten" då.. men jag tycker det går rätt bra! Hon låter mig klappa henne, alltså vänder inte bort huvudet när jag sträcker fram handen försiktigt, när dörren är stängd till rummet där hon och jag är i alla fall..) så att hon ska känna sig lika älskad som den nya lilla sötsaken. För det är hon verkligen. Elvis är skitsöt och jag gillar honom lika mycket, men Sotis är min alldeles egna lilla speciella pisebuse som inte är som någon annan ^_^ Jag måste vinna tillbaka hennes förtroende.. annars får jag leva som hjärtekrossad, för jag står inte ut med att hon inte tyr sig till mig som hon gjort innan (d.v.s. ligga på avstånd i samma rum som mig istället för något annat rum, och att gå till mig i första hand och fjäska för mat .. fjäsket är enda gången hon är gosig :3 )

Men det finns lite hopp om att detta kommer att lösa sig, för bebisen har blivit lite varm i kläderna efter att äntligen ha bajjat ordentligt på pottan (måste ha varit matbytet som gjort honom så apatisk ... O.o) och far runt som en vilde och leker med allt som rör sig.. och allt som inte rör sig för den delen.^^
Sotis ligger still och morrar. Men lillekillen är nyfiken och lekfull, så så fort hon tittar åt ett annat håll eller sover så smyger han fram och lurar på henne, tills hon ser honom och fräser lite. Men jag tror att fräsningen är en nödvändig del i att få dem att gilla varandra tillslut. De måste ordna upp rangen innan de kan börja leva efter den...

Nåja. Kommer en eller flera nytagna bilder på lillekillen sedan när jag sitter vid rätt dator =)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP