tisdag 14 juli 2009

Globophobia

Intressant namn. Betyder ballongfobi. Det är faktiskt en fobi som jag har. Speciellt småbarn med ballonger, det är worst-case-scenario..

Varje gång jag ser någon på stan som har en ballong (helvetes jävla McDonalds som delar ut ballonger åt höger och vänster som sitter i hållare med vassa kanter!) så får jag en lite chock av rädsla, följt av en adrenalinkick och så går jag jävligt fort, förbi personen, på så långt avstånd som möjligt. Jag ser inte normal ut.

En gång när jag stod på kungsbacka station och väntade på bussen, så var det en liten unge där som hade en ballong. Han satte sig på den! Och vägde fram och tillbaka på den, rakt ovanpå den grusiga marken. Jag trodde jag skulle avlida av vånda. Det kröp i hela kroppen på mig av obehag, och jag stod och höll för öronen hela tiden och bara väntade på att den skulle smälla. Jag såg inte normal ut då heller..

Helt enkelt. Ballongfobi.

Har en del andra konstiga "fobier" också. En överdriven rädsla för tejp, speciellt använd sådan. Springer nästan iväg om någon håller på att tejpa i närheten av mig. Telefonfobi har jag också, som jag redan skrivit. Och så har jag en minifobi, får man väl säga, för bitar i maten. Typ jordgubbarna i sylten, apelsinskalet i marmeladen, fruktköttet i juicen, fruktbitarna i dedär "goda" youghurtarna, skalbitar i olika krämer (ätbara alltså), och så vidare. Får kväljningar.. men klarar ju åtminstone av att se dem och bara peta bort dem.. så riktig fobi är det ju inte =)

Har dock ringt datasnubben nu, han var inte anträffbar. Telefonsvararen talade dock om att jag kommit rätt åtminstone. Ska ringa igen senare. Vägrar prata in på telefonsvarare. Nu ska vi snart åka till stan istället =)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP