tisdag 5 augusti 2008

Vi börjar väl med igår..

annan tilltänkt rubrik:
Vänlighet varar längst

Yes box, det är så sant så sant, och nu ska jag snacka om nerdiga tribalwars.
Hmm, hur förklarar man detta?
Jag måste nog ta spelets grunder först:
Man är medlem, och i början har man en by (man kan senare ta över flera, när man blivit bra). Det utspelar sig typ i någon sorts medeltid, och man bygger upp sin by utav de resurser som tillveras i ens gruvor o.dyl.
Varje spelare har alltså varsin by (eller byar) att sköta, och man bygger upp trupper med soldater och hästar och grejjer, för att försvara sig och attackera andra.
Dessutom kan man vara med i stammar, för att liksom ha hjälp av andra om man blir attackerad, och såklart hjälpa dem tillbaka.

Enkelt förklarat. Allt utgår från ett poängsystem, ju fler poäng desto bättre (såklart).

Såhär såg mitt läge ut på morgonen igår:
Jag hade ca. 4 500 poäng, jag var med i en stam med ca 50 000 poäng. Jag blir attackerad av tre byar (två byar tillhörde samma spelare, och den tredje byn en annan) samtidigt, och känner mig ganska pressad. Jag skriver till dessa två spelare som attackerar mig. Båda är värsta bra, den förste av dem (låt oss kalla honom Ettan) har väl ca. 30 000 poäng minst (det är han som attackerar med två byar), och den andre (han får heta Tvåan) har 100 000 poäng (han som attackerar med en by).
Jag inser snabbt att Tvåan inte är ute efter att ta över min by (massa krångligt som jag inte kan förklara.. dom som spelar det förstår varför; han var för långt bort, och han skickade bara en attack), men Ettan har skickat två attacker, och är ett stort orosmoment.

Men istället för att plågas i tysthet så tänker jag att jag kan väl ta och skriva till dessa personerna. Så jag slänger iväg något trevligt till båda två, i stil med "hej vad gör du?^^", och Tvåan svarar något trevligt tillbaka och undrar om han känner mig, och vi diskuterar lite vad vi gör för tillfället och sådant, medan Ettan på min fråga om varför han attackerar svarar "Sorry, men jag vill bara ha fler byar" och mina farhågor är besannade.
Jag spelar lite dubbelspel, och frågar Ettan vad jag kan göra för att han ska förbarma sig över mig och inte ta min by, samtidigt som jag talar om för Tvåan att jag håller på att bli adlad (som det kallas när de tar ens by), och han frågar av vem, och jag svarar.

En stund senare utvecklas läget som följande:
Ettan föreslår att jag ska gå med i hans stam i utbyte mot att han inte tar min by, jag säger att visst det går väl fint för den verkar bra.
Samtidigt får jag svar från Tvåan att han skrivit till Ettan och sagt att han typ är min kusin och om han rör mig igen så kommer han bli ordentligt tilltufsad, och lägger till att jag kan skriva upp honom som PA (personlig assistans) om jag vill.

Jag tackar både Ettan och Tvåan så mycket och är överlycklig. Nu är jag med i en stam med över 200 000 poäng, och har en person med över 100 000 poäng som hjälper mig närhelst jag får problem.

Snacka om att lite vanlig trevlig vänlighet verkligen kan löna sig!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP