fredag 8 augusti 2008

Röda väskor (och varför det är så omöjligt att hitta dem)

Haha, jag kanske borde hålla koll på dendär listan, och avverka ett av dedär ämnena varje dag när jag känner att jag inte har något att skriva om..
Fast..
Jag känner ju alltid att jag har något att skriva om. Jag har för mycket att skriva om! Det är ju därför de sakerna aldrig blir skrivna..

Röda väskor ja!
Jag spenderade ju hela dagen idag i stan med att leta efter en röd väska! Det fanns bara en enda ful, som jag dessutom redan sett både i Kungsbacka och i Karlstad. Jäkla skit är vad det är. Så jag tänker att internet är min räddare. Söker runt på väskor. Letar bland massa sidor på otaliga sajter. Vad hittar man? Nada.
Är det för att folket i allmänhet är så rädda för att uttrycka sig extremt? För jag menar, hur många klarar av att bära upp en knallröd väska? Det krävs mod, och det krävs attityd, och det krävs dessutom rätt utseende för det. Nästan alla kan bära en svart, brun, eller beige väska. Men för att bära upp en röd (inte en såndär lamt mörkröd, utan verkligen Skrikigt röd) väska så krävs det en del från bäraren i fråga. Jag tror många är rädda för att bli tittade på.
Men nu är grejjen sådan att jag gillar uppmärksamheten. När jag väl blonderat mig så kan jag ha rött läppstift, röda skor, röd plånbok, och röd skolväska! Resten av klädseln är då svartvit såklart.

I vilket fall skulle jag åtminstone kunna använda den där väskan vissa dagar. Fast. Orka byta väska hela tiden. Vad är det för fel på en röd? Jag får en massa blickar på mig, det är sant, men vaddå, klarar jag inte av att hantera dem? (som ni märker får jag mig själv att tvivla här).
Men. Okej. Vi ser det såhär. Om hela jag ser neutral ut (dvs svart/vit klädd, och ingen röd färg någon annan stans) så sticker en röd väska ut väldigt. Men om vi bara lägger till en extra röd detalj, så blir det väldigt snyggt istället. Men just nu passar jag inte megabra i jätteröda läppar.

Antagligen kommer jag passa bättre i dessa röda läppar när jag har blonderat håret. Så. Nu säger vi såhär.
När jag har blonderat håret, så ska jag testa hur jag passar i röda läppar, och ser det bra ut, ja då ska jag skaffa mig en röd väska!

Och! Till slut, efter mycket letande, så har jag faktiskt hittat en röd väska! Den uppenbarade sig för mig, i rött lack, och den kostar inte ofantligt mycket (bara 300 kr).
Se på den fina väskan ffs!

Jag hoppas bara, för allt jag är värd, att om jag skaffar den där väskan så ska den vara i samma röd som mina skor och min plånbok!
Finns det något värre än massa röda färger som skär sig med varandra?
Okej om det inte är exakt samma, men det ena får inte vara orangeröd, det andra djupröd, det tredje rosaröd, och det fjärde mörkröd. (Ni hajjar poängen? Någon svag nyans hit och dit är skit samma, men på det stora hela ska det se enhetligt ut..).

Jaja, det var allt för mig.
Bengt

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP