lördag 2 augusti 2008

God morgon!

Fy vad det regnar! Efter all sol som varit. Okej att jag tyckt att det är för varmt, och okej att jag inte gillar att vara i solen, men det är ju lite tråkigt med regn!
Varför kan det inte vara lagom varmt för..? Typ 20-25 grader, och ungefär lika varmt i vattnet.. Det hade varit trevligt..

Vart har bloggtoppen tagit vägen? Jag kommer inte in på sidan.. får inte se någon statistik nu ju.. Synd att inte veta hur många (få ) männskor som ibland läser vad jag skrivit, eller åtminstone besöker min sida, fast tröttnar på den innan de börjat läsa ens.
Äsch, tråkigt i vilket fall.

Jag köpte ju fem nystan till att sticka halsduken jag säkert nämnt att jag ska sticka åt älsklingen. Har börjat sticka på den nu, och är säkert klar med en tredjedel av den, men ändå har inte ens halva nystanet gått åt än. Kanske räcker med ett nystan till den?
Haha, i så fall får jag sticka typ en mössa (läste om ett smart sätt att sticka mössa på på någon annan blogg, hittar jag den senare så ska jag länka.. den kallades i alla fall för en "harry"), ett par vantar och sockar också. Så har han komplett uppsättning sedan! Ha ha.

För dem som undrar (det vill säga ingen) så stickar jag med gråmelerat garn, med stickor 4.5 mm, 34 maskor brett, endast räta maskor (dvs, inte slätstickning).
Det blir very snyggt faktiskt.
(hmm, hur mycket höjer det egentligen min nerd-status att jag kan sticka? .. )

Jag känner att mina skriverier inte blir så sammanhängande längre. Jag kanske inte har så mycket att skriva om för tillfället?
Oftast brukar jag ju liksom ägna ett helt inlägg åt att diskutera runt samma ämne..

Nåja. Roberts bror ville att jag skulle baka bullar idag, jag sa att det kan jag väl göra om jag får recept och ingredienser. Får väl se vad det blir av det. Han och datorn verkar oskiljaktiga största delen av dygnet. Så vi får väl se.

Hmm, gjorde just en liten otrevlig upptäckt kan man väl säga. Om man stoppar i sig för många utav ICAs salta jordnötter samtidigt, så blir smaken i munnen närmast påminnande om brännvinsosten man brukade få hos farmor förr när farfar levde, och inte lika mycket jordnötssmak precis. Mysko sak. Jordnötter ska inte smaka brännvinsost!
Påverkas dem av rötmånaden tro? Ääh, låter inte troligt i alla fall.

Men nu ska jag sluta bladdra.
Bengt

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP