onsdag 20 augusti 2008

Och.. !

Imorse när jag var på väg till skolan så kom det fram en random kvinna typ 20-25 år kanske, och gav mig en informationslapp om bibeln. Yes!
Som om jag inte såg tillräckligt kristen ut liksom. Den kunde jag ha och läsa i någon gång när jag hade lite tid över hävdade hon. Jomen tjena. Jag är nog bland de allra mest kristna som finns på hela skolan, i alla fall den mest kristna bland våra naturarklasser. Vågar jag påstå. Dela ut lappar till folk som Behöver undervisas i vad bibeln innebär istället.. Förresten var den full av propaganda. Om folk som inte varit intresserade av bibeln innan faktiskt slår upp denna informationslappen (guud vad det tar emot att skriva ordet "lapp"..uäk! ), så är det första de läser någonting om guds ovillkorliga kärlek kontra den bistra världen vi lever i idag. Men tjena att de skulle sluta läsa på studs och så har man förlorat den männskan.

Nej, Bibeln är något bra, som man faktiskt måste ha ett litet uns intelligens för att kunna läsa och göra sina egna tolkningar av. För nog har bibeln ett budskap, men Gud är lite smart han, så han döljer det såklart under massa omskrivningar och förklädnader, för att dem som verkligen är intresserade ska få något att bita i!

Och så var det något mer. Men det har jag glömt!

Nej det har jag inte!
Jag kom ju på tidigare idag att EU är roten till all utarmning och överexploatering av jordens resurser! (Ni vet allt dehär blajet om att vi lever som om vi hade 2,5 jordklot att leva på eller nåt sånt). Det är EU:s fel!
Men varför orkar jag inte förklara nu, för jag ska sovasova!
Sovmorgon imorgon, börjar inte förrns 11.10! Woho.
Så därför ska jag gå upp 7:45. Jo jag vet. Men bussen går 9:45. Mycken tid på morgonen är trevlig.

Bengt säger god natt!
Sussa sött alla små männskor :3

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP