fredag 1 augusti 2008

blåggeliblogg

Lalala. Jag såg inte ett skit av solförmörkelsen. Eller kanske. Vid halv 12 kollade jag på solen, med solglasögonen på, och tyckte mig se att det såg ut som att någon plockat bort den översta biten av solen. Nåja..

Igår for vi upp till Värmland. Jag hade inte tid att blogga en endaste gång.
Och gissa vad? Gissa vad det underbara SJ gjorde mot oss?!

Jo, tro fan det, att vi blev försenade med en halvtimma igen. Denna gången var det tåget som var sent. Det var då självaste fan i egen hög person att det inte går att resa normalt med sj!

Nu blir det till att reklamera igen. Vi fick ju faktiskt ersättning för älsklingens förra försening, men bara om vi går till sj:s resebutik, eller ringer och bokar biljetten. Så frågan är om man orkar krångla med det?

Men skit samma i ersättningen, jag ska ha den! Spela roll om jag använder den eller inte, det är en principsak, att de ska sluta behandla folk som skit. Stod i tidningen med, jag tror det var aftonbladet (usch för den tidningen i vanliga fall, så propagandafylld..), om fler personer som blivit försenade och desutom nekats ersättning och grejor.
Många hade liknande åsikter som mig, så för att citera mig själv för några dagar sedan;
"Jag skulle mer än gärna bojkotta sj och resa med något annat jävla bolag så som de behandlar sina kunder.. men vänta nu; DET FINNS JU INGET ANNAT ATT RESA MED"

SJ missbrukar sitt monopol som in i helvete. Dags för dem att börja bry sig om sina kunder.
Det var en intervju med någon högt uppsatt inom sj, och den löd ungefär såhär:
Fråga: Eran vd visste inte ens om hur många tåg på sträckan *** - *** som var försenade varje månad, är det acceptabelt?
Svar: Ja, var istället glad att han hela tiden håvar in miljoner i vinst till företaget.

Jasså, ska jag som kund vara glad för att ni håvar in en jävla massa vinst på att behandla oss som skit?

Missförstå mig inte. SJ är privatägt, inte statligt, och lösningen är inte att låta staten köpa upp det och göra det billigare och bättre med massa bidrag. Nej, det SJ behöver är en konkurrent. Som kan tävla med dem och tvinga dem att behandla kunderna bättre för att få dem att stanna. För nu finns det ingen annan stans för alla resenärer att ta vägen, så vad dem anbelangar så kan de behandla oss hur som helst och vi stannar ändå. Och det är så fel.

Bengt

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP