onsdag 20 augusti 2008

och en grej till..

Jag bara måste få lov att lufta mina lungor lite igen, och berätta om det som jag så fint glömde skriva i förra inlägget.

Det är såhär.
Fakta: Kungsbacka station ligger i mitten av kungsbacka stad. När man går från våran skola är man tvungen att korsa en ganska "stor" (i alla fall hårt trafikerad väg) som också går rakt genom mitten av kungsbacka, från Hede genom Kungsbacka, och vidare mot Fjärås. Men de har byggt en fin tunnel under denna vägen för att vi ska kunna ta oss till och från stationen utan att riskera diverse benbrott och invalidiseringar. Festligt va?!

Allt låter bra hittils?
Ja.

Då ska jag berätta vad som hände idag då.

Några killar, jag skulle gissa på antingen idrottare, byggare, eller möjligtvis teknikare, känner antingen att tunneln är för de vanliga dödliga och att de står över dessa trivialiteter, eller så känner de väl att de har bråttom, eller så har de helt enkelt tråkigt. Inte fan vet jag.
Men. De tar en liten "genväg".
Detta går genvägen ut på:
Man samlar en bunt omogna understimulerade killar, sedan springer man tillsammans rakt över gräsmattan i parken, genom rabatterna, ställer sig vid kanten av den hårt trafikerade vägen, väntar på något lämpligt tillfälle (vilket inte finns, eftersom det är just en hårt trafikerad väg), och rusar sedan rakt över denna 70-väg hela bunten, samtidigt som man fjantar runt och stannar trafiken i fråga (nej det är fanimej inget övergångsställe där, övergångsstället finns 50 meter bort, ganska nära tunneln som går under vägen.)
Och vad det kanske allra lustigaste är; de tjänar inte ens någon tid på det!

Jag ställde mig frågan. Vad är dessa personer ute efter? Spänning i tillvaron? Nära möten med sjukhuspersonalen? Kanske gillar de att åsamka sig själva skada?
Men nej. Alla vet redan svaret. Det är uppenbart. Dessa killar tror att de är något förmer än alla andra. De tror att alla beundrar dem som idoler och ser upp till allt det de gör. De tror att alla ska imponeras av hur de så orädda springer rakt över gatan.

Oj oj. Jo, jag blir så imponerad av att de inte ens har hjärna nog att upptäcka att det finns både tunnel och övergångsställen 30-50 meter bort, som är gjorda precis för oss gångtrafikanter. Intelligent värre.

Det enda jag gör är att sucka åt dem. Jag tycker verkligen det är urlöjligt. Men nu har de väl delvis fått som de vill, i och med att jag ens skriver om det. För i sina små gäng så känner de att de är något, och alla utomstående som har annorlunda åsikter vet bara inte hur det är att vara populär, nej, för de är surkärringar, bittra personer som Önskar att de var något.

Hur fan får man stopp på dessa ungdomar? Gosh, jag vill ha tillbaka allmän värnplikt för Alla killar. (ja, för hur kommer det sig egentligen att tonårstjejer inte gör samma sak, undantaget om de för tillfället umgås med just en bunt tonårskillar?).

Jag menar inget könsdiskriminerande. Jag hävdar bara att killar har lite svårare för att växa upp och bli mogna än vad tjejer har. Har för mig att massa forskning har visat på samma sak..

Så. Jag ville bara berätta denna otroligt lustiga lilla sak, för den fick åtminstone mig att småle åt deras fjantighet ett antal gånger :3

(och om du just nu tycker att jag låter som en överpräktig jävla lillvuxen surkärring, så : Grattis! Du är en av dem! Jag skulle satsa på att utveckla min mentala ålder Några år till inom en snar framtid om jag var du ).

Bengt tackar för sig.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP