tisdag 26 augusti 2008

Klockan är 23:35

Ja, och jag är uppe. Attans. Jag ska inte gå upp förrns 8 imorgon i och för sig. Min buss går 10:26. Så det är väl ganska lugnt. Jag får ju sova över 8 timmar i alla fall, och jag tog faktiskt en tupplur i eftermiddags. Mellan någon gång efter jag kom hem (vid 2) och nånstans vid 4 eller 5. Det är lite disigt i minnet där. Trött som fasen var jag då.

Nuså har jag pluggat engelskaglosor (bra att jag påminnde mig, ska dra dem igen innan jag sover), kollat att jag gjort klart biologin (vilket jag hade), räknat fysikuppgifterna (som ju inte gick så bra.. men det kommer bli bättre! Ska fråga varför kraften fyrdubblas då avståndet mellan de laddade föremålen halveras.. jag förstår det inte.. [nån som kan coulombs lag? kommentera gärna med en f örklaring i sådant fall! ] ).

Imorgon kommer Johanna! och här ser ut som skrutt och värre, men det får gå.

Jag har stickat lite på harryn också, och så har jag tagit tag lite i min roll som forumsadmin i min stam på TW..
Lite kul är det faktiskt, men folk stör sig på mitt problem att vara auktoritet. Jag är liksom så van vid att lyda andra och ta order och instruktioner och göra som folk säger, men nu ska jag tala om vad andra säger, men ändå liksom inte vara högsta hönset. Så nu är jag lite rädd att de över mig ska tycka illa om mig på grund av saker som jag ändrar. Så det är en balansgång. Men det får gå, jag växer med rollen!

Och ja, hur löjligt det än låter, så har just TW hjälpt mig att bli mer social än innan! Nu efter sommaren har jag helt plötsligt inga problem med att prata inför klassen eller i lite större grupper, och jag tror att jag tog de första stegen mot det när jag kommunicerade med folk i det spelet. Jag lärde mig att till och med folk som har något emot mig ( i detta fallet folk som snor mina byar) kan vara riktigt trevliga! Så varför inte vara trevlig tillbaka liksom?
Så om folk som har nåt emot mig är trevliga ändå, så kan jag faktiskt säga saker utan att folk blir otrevliga mot mig även om de inte tycker om mig vidare mycket!
Slutsats: Säg vad jag tycker, vad är det värsta som kan hända? (Älskling jag minns att du alltid brukade säga detta till mig <3, du kom på det så mycket tidigare :3 )

Men nu är klockan 23:42, och jag borde sova..

God natt.
Bengt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP