söndag 8 november 2009

Svar på alla era små frågor :)

Åh så härligt det är att få massa kommentarer^^ Tänker svara på dem allihop :)

MalinElizia skrev först:
Jag tog vaccinet (fega nästan ur pga min enorma fobi för nålar),och jag fick inte en enda biverkning utom andningssvårigheter och stor värk i armen :)
Jag vet inte varför jag fick så lite biverkningar,kanske beror på att jag redan har haft självaste svininfluensan ^^

.. tog du vaccinet fast att du redan hade haft influensan? :o Jag som trodde man var immun då! .. hur illa var influensan för dig förresten? :o *nyfiken*

Sedan skrev "Anonym":
Varför tog dom i gulfkriget ett liknande vaccin?

Inte för att kommentaren är till rätt inlägg, men jag antar att det handlar om det jag skrev om svininfluensan :) Under Operation Ökenstorm (som utfördes under gulf-kriget) vaccinerades de medverkande soldaterna mot Anthrax, som är en väldigt dödlig och snabb sjukdom. Det var alltså inte sjukdomen i sig som var lik våran influensa, utan likheten ligger i att både vaccinet mot Anthrax och svininfluensavaccinet idag innehåller skvalen. Av de som sedan kom hem från Operation Ökenstorm fick nära en tredjedel diffusa symptom av olika slag med ungefär 10-15 års fördröjning, och man har kunnat hitta kopplingar mellan skvalenantikroppar och dessa symptomen hos dessa människorna. (enligt vissa, enligt andra är det osäkert. Enligt flera av mina källor har en läkare själv uttalat sig och erkänt att det fanns skvalen i vaccinet, vilket andra förnekar)

Sedan skrev MalinElizia igen, om mig och Robert:
Jag såg på Hamsterpaj att det skiljde nästan 20 mil åt era orter,har ni distansförhållande?

Ja, vi har ett distansförhållande, och det har vi haft i över 2 år och 3 månader nu^^. Funkar finfint. Vill man så kan man, och för oss är det värt det :3 Även om det innebär extra kostnader, och att vi kan ses mycket mer sällan än folk som bor nära varandra, så finns det ingen bättre än honom <3
Antagligen känner han samma för mig eftersom vi fortfarande är tillsammans, och vi drömmer om den dagen då vi kan flytta ihop inne i Göteborg. Den dagen kommer närmare och närmare för var dag som går <3

1 kommentarer:

MalinElizia 9 november 2009 kl. 00:15  

Den var riktigt hemsk,jag testade att gå till skolan en dag men kom hem halvt avsvimmad och trilla ihop på marken,min mamma var ute då och såg mig. Så hon drog ju in mig sedan levde jag på alvedon i en vecka ^^ Det var en hemsk plåga,vill inte genomgå det igen.

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP