fredag 27 november 2009

Grattis Staffan!

Yes! Detta bevisar bara att jag går just i en Naturklass och inget annat! =)

Någon/några i klassen hade tagit reda på att våran matte/fysik-lärare och till lika mentor fyller 50 år på söndag. Därför ställde vi till med en liten överraskning för honom på mattelektionen idag :)

Vi lyckades få ihop 2 bakade kladdkakor med grädde och ljus, en stor toblerone, ett fint kort med allas namn i, massor av ballonger och serpentiner och ett stort fint "GRATTIS STAFFAN 50år!" på tavlan.. utan att han anade någonting alls ^^

Såhär såg det ut när vi var klara med dekorationerna:

(snälla, snälla klicka på bilden och se hur den egentligen ser ut!)
Det var jag, Josefin och Jonathan som stod för mesta delen av själva dekoreringen eftersom vi hade håltimma då! Vi lyckades få en lärare att låsa upp klassrummet vi skulle ha sedan för oss, eftersom det var ledigt i en timma innan =)
(låt mig tillägga att jag har Extrem ballongfobi.. eller ja, det är otroligt obehagligt för mig att vara nära ballonger.. tänk vad jag gör för att gratulera lärare!)

Sedan samlade vi hela klassen inne i klassrummet, tände ljusen i tårtan, och när han låste upp dörren och kom in stod alla i klassen tillsammans vid sidan av tavlan och sjöng "Ja må han leva" ^^

Det blev så himla lyckat! :D
Haha, förutom att Staffan var på väg mot klassrummet alldeles för tidigt, så två i klassen fick lura iväg honom. Fattar inte hur de lyckades, men de fick honom hela vägen till idrotten på andra sidan av skolan! xD

Nå, någon annan klass som gjort något sånthär för sin lärare? ;)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP