tisdag 24 november 2009

Nu ger jag mig!

Denna kväll har jag suttit längre med mina läxböcker än jag gjort under hela terminen hittils! Från klockan halv 5 eller något, med avbrott för snabb middag, ända fram till nu. Matte först, och sedan kemi. Kemi har nog tagit upp de senaste 3,5 timmarna. Nu kan jag inte göra mer. Jag har läst allt, framlänges och baklänges, kollat på alla uppgifter, läst lite till, kollat lite mer, försökt repetera i huvudet, förbannat mig över alla jävla sackarider, funderat över hur i helvete jag ska minnas uppbyggnaden av en lipid, om Liz förväntar sig att vi ska kunna hur glukos ser ut utantill, och hur FAAN sammanfogar sig fruktos till en cirkulär molekyl?! Det står bara att den kan, det står inte hur! Den är inte byggd på samma sätt som glykos, så jag fattar inte ett skit.
Organisk kemi /biokemi är Så Mycket INTE min grej!

Tacka vet jag oorganisk kemi. Vi ska gifta oss någon dag :)


Och till Johanna förresten: klänningen inhandlades på H&M! Glömde jag skriva det? :o
*gå tillbaka och lägga till*

1 kommentarer:

AF 24 november 2009 kl. 21:13  

va duktigt, önskar jag hade lika bra disciplin :)

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP