onsdag 25 november 2009

the bok is stängd

Nej, nu pluggar jag baskemej inte mer kemi. 4 timmar igår, och trekvart idag. Nu får det räcka. Tack och lov för mitt lässnille till huvud som minns allt på första försöket (L) Igår läste jag ungefär 60 sidor totalt, och jag mindes fortfarande ca 80%, utan att ha repeterat! "vanligt" folk brukar tydligen bara minnas ~20% utan repetition direkt efter inlärningstillfället.. tack, hjärnan, tack.. jag står i evig skuld till dig, och du är lätt min favoritkroppsdel (L)

Så nu är alltså boken stängd. Jag pluggar inte mer. Det är ingen idé. Jag kanske skummar igenom fort innan jag lägger mig. Det är allt. Man ska ta det lugnt dagen innan prov, det bara är så :) Så jag tänker snarare sikta på en god kvällsmat och ordentligt med sömn ^^


hihi, vad sägs om mig med uppsatt hår förresten? ^^
Lägg till glasögon så skulle jag lika gärna kunna vara snyggaste läraren på skolan ;)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP