söndag 29 november 2009

Så mycket att göra på så lite tid!

Och idag är det första advent till på köpet. En liten påminnelse sådär om att jag bara har 4 veckor på mig att skaffa julklappar till alla jag känner. Vad fasen ska man skaffa? Och vad fasen får det lov att kosta? Jag måste lägga upp en budget för december känner jag. Senaste månaderna har utfallet liksom blivit:
Inkomst: 1550kr
Utgifter: >1700kr
Det fungerar inte. Jag går back några hundra varje månad. Att jag lyckas ändå beror bara på att jag har varit så sparsam förr och sett till att alltid ha pengar över varje månad, och långsamt byggt upp ett litet kapital. Men det var meningen att det skulle gå till något vettigt, inte sånt här trams. Jag är arg på mig själv.

Nog om detta.
Jag måste plugga samhällskunskap idag. Jag har prov på tisdag, och i fredags pluggade jag inte. Imorgon kan jag inte plugga, då har jag ju skola till 8 på kvällen. Situationen börjar bli kritisk. Därför ska jag ta itu med detta på en gång, så jag kommer nog vara rätt så väck fram till 10 ikväll eller något. Oj så skoj jag ska ha!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP