måndag 9 november 2009

Överdriven rädsla för svininfluensan, någon?

Fick just ett nytt anonymt svar, gissar på att det är den anonym som tidigare skrivit och klankat ned på mina källor (sista kommentaren jag nämner i detta inlägget). Nu skriver anonym att:

"Ver det inte SARS kineserna hade munskydd för ditt pucko, du vet inget och du ska inte uttala dig om saker du inte vet! undersköterskor är inte äns utbildade inom läkemedel och sånt, du skrämmer bara folk med din skit!"

Du inleder med "var det inte..?" och säger att Jag inte vet något :) Undersköterskor är nog mer utbildade än dig, och vad jag kan tyda utav ditt skrivsätt är det mest du som skiter på dig av rädsla för denna influensan ^^ För att lugna dig lite kan jag säga att den är mildare än den vanliga influensan, och detta har jag hört från en legitimerad läkare. Duger denna källa tro? ^^ Och jag väljer faktiskt att tycka att det jag säger är sant. Ska du gapa om att "skrämma folk med massa skit", så gapa på media som tutar i oss att växthuseffekten snart kommer få jorden att gå under.. där kan du snacka om skit :)


Sedan fick jag faktiskt, lustigt nog, en ny kommentar under tiden jag skrev detta inlägget, från samma Anonym (antar jag). Denna kommentar lyder:

"en sak till bara för man har mvg i allt betyder det inte att man är smart, somliga pluggar sig till det! som tillexempel DU! Skaffa dig ett liv istället för att skrämma folk som vaccinerar sig för att rädda liv!"

*host*. Jag lägger kanske ½ timma per vecka på mina studier. Jag känner folk som sitter 3 timmar om dagen och får sämre betyg än mig. Face it, jag är smart och det finns inget du kan göra åt det ^^
Och jag har redan förstått att du tagit vaccinet, och att du blir skitskraj av det jag skriver. Men du behöver bara tro mig om du själv vill. Allt jag gör att att framföra information som jag finner trovärdig.
Förresten, av vad jag har hört, så kan man fortfarande smitta folk fast att man är vaccinerad, det hindrar bara en själv från att insjukna (antagligen därför de är så måna om att ALLA ska vaccineras, annars blir ju folk fortfarande sjuka!), så det där om att rädda andras liv är tveksamt.. Men oroa dig inte du - det kan ju vara helt riskfritt. Nu vet du ju i alla fall att du inte kommer insjukna (så vida viruset inte muterats - det ryktas om att det gjort det i indien enligt smittskyddsinstitutet), och att du kan ta det lugnt i åtminstone 15 år innan du märker om du fick några biverkningar av innehållet i vaccinet eller inte =)

2 kommentarer:

MalinElizia 10 november 2009 kl. 17:34  

Hahah, snacka om att vara stor i truten denna anonyma,varför är denna person så feg och inte vågar lämna namn? Shiet alltså,jag skrattar åt sådana i evigheter :)
Och denna personen verkar inte ha något bättre för sig än att skriva massa "skit",har ju inte sett någon bra kommentar än.

Anonym,  12 november 2009 kl. 17:57  

"jag är smart"

Självklart är det en fördel att vara smart fast det utgör bara kanske 20% av förändringen i skolan, att vara smart har ingenting med koncentration att göra eller hur intresserad man är av ämnet.

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP