lördag 14 november 2009

Alla ha olika sätt att ta sig in på när de kommer hem..

1. Folk är hemma, dörren är öppen. Man går bara in helt enkelt.
2. Man har sin nyckel, dörren är låst. Man låser upp dörren med nyckeln och går in.
3. Man tar fram en jävla stege för att ta den livsfarliga dödsvägen upp på balkongen på andra våningen iförd klackskor, för att man sett ett fönster stå på glänt där.

På väg hem från spelningarna idag, som för övrigt gick bra allihop, insåg jag att alternativ 2 skulle aldrig inträffa. Jag hade inga nycklar med mig. Jag hoppades in i det sista på alternativ 1, men turen var inte på min sida, så jag slöt mig slutligen till alternativ 3.
Notera nu också att det hade regnat ute, jag hade klackskor som blir jättehala under när det är blött ute, samt att jag är sjukligt höjdrädd med start från höjden av att stå på en stol ungefär. Det var en nära-döden-upplevelse. Tänk om stegen hade trillat när jag var nästan längst upp?! Usch!

Anyway. För er som inte tror mig, här är en bild på min lilla rigg:

Jag har dock ingen in-action bild. Hade fullt upp med att klänga mig fast vid stegen för glatta livet.

1 kommentarer:

Johanna,  14 november 2009 kl. 23:26  

Hahaha! Grattis till överlevandet :)

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP