fredag 22 maj 2009

stan idag =)

Dagen började skit. Verkligen skit. Den började med att jag och mina snygga kläder jag valt för dagen blev helt jävla nerlerade under cykelturen till busshållplatsen. Jag bor nämligen vanligtvis inte vid en lång jävla grusväg, och tänker därför inte på det faktum att man får en jävla massa lerstänk på sig om man cyklar fort när det regnat. Det visste dock Robert. Men han sa inget till mig. Han bara cyklade i sakta mak tills jag upptäckte honom 30 meter bakom mig. Nejdå, man kan absolut inte säga till mig. Där fick jag gå runt med helt lerig jävla jacka och prickig vit tröja under. Fick ta av mig tröjan och bara ha linne, och jackan tog en evighet att göra rent inne på en toalett.
Till råga på detta vägrade Robert tycka att han gjort något fel alls över huvud taget.
Snacka om att mitt shoppinghumör blev sänkt i botten redan innan vi börjat.

När jag väl var där letade jag som en galning efter en avslutningsklänning och det gick som vanligt dåligt. De förslagen jag postat tidigare fanns inte såklart. Bara en av dem, och den satt skitdåligt. Allt skitsnyggt fanns inte i min storlek. Allt halvbra jag provade satt antingen skitsnyggt i midjan men glappade vid brösten eller tvärt om. Allt jag såg som fanns i min storlek som jag tänkte gå tillbaka till senare försvann innan jag hann tillbaka. Turen vände inte förrns jag i ren desperation provade något jag egentligen inte trodde alls på. Jag ville ha en blommig söt avslutningsklänning. Detta blev resultatet:


Den är inte blommig. Kanske inte särskilt somrig. I alla fall verkar den inte vara det. Men den sitter sjukt snyggt på mig, så det skiter jag i! =) Midjan får mig att se sjukt smal ut, den sitter perfekt över brösten med, dessutom är den lite gammeldags-inspirerad och blir till en typisk ut-och-dansa-bugg-i-folkparken-klänning när jag har den på mig. Jag blir faktiskt jättesöt. Den visar mig från min bästa sida, därför får den bli min avslutningsklänning fast att den inte har några blommor. För jag blir så söt utan dem ändå =)

Utöver det, vem är snyggast i hatt+brillor? ;D

Man får väl hoppas på att det är älsklingen som är det, då det är hans saker ^^
Men jag tycker allt jag blev lite tuff i utstyrseln jag med ;P

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP