söndag 3 maj 2009

Motivationsproblem?

Först något helt annat:

Min bit daimtårta från farmors kalas <3>

Och så några bilder till:


..farmor fick en indikator-blomma av oss.( Även kallad hortensia..) I sur jord är den blå, i neutral jord är den rosa :3


Jag gjorde minsann en inbakad fläta på Petronella jag!


Min stalj vs hennes stajl, någon skillnad? X)


Nu över till det jag ville säga: Jag har motivationsproblem.
Jag har biologiprov på torsdag och jag Vet att jag måste kunna 100 sidor fakta utantill tills dess. Jag kan inte en enda just nu. Nu har syrran åkt så nu kan jag inte skylla på att jag måste spendera all tid jag kan med henne eftersom hon är här så sällan. Ändå får jag hela tiden för mig att det är Något mer jag måste göra innan jag kan börja plugga. Vad fasen ska jag motivera mig med för belöning efteråt för att vilja börja plugga?
Kakor? - funkar inte, har ätit gott hela helgen, känner mig bara megafet och skulle se det som ett straff.
Spela datorspel? - jag kommer bara inte att hinna med det ändå, precis som vanligt, så varför låtsas?
Brodera på min fina elvistavla som skulle passa så bra i mitt rum nu? - den är ett evighetsprojekt och med så lite tid över skulle jag ändå inte märka några framsteg..

.. vad i helskotta ska jag motivera mig med?!
jag Vet att jag måste plugga, men varför börjar jag aldrig.. ?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP