tisdag 5 maj 2009

Jag kämpar på..

Sådär ja. Nu har jag polerat, röjt, dammsugit, fejat, fixat och donat och nu har vi ett skinande rent badrum, ett avdammat allrum utan katthår, förhoppningsvis en glad bror när jag berättar att jag dammsugit hans rum med, och så mitt eget rum som är snyggare och prydligare än det varit på väldigt länge. Och så har fiskarna i akvariet fått filtret i sin pump rengjort så nu kan den göra någon nytta igen istället för att hela skiten slammar igen.

Sedan har jag hunnit med att äta lite rester från igår med. Det är allt. Inga läxor än, men det kommer väl.

Problemet är bara att jag får så fruktansvärt ont i huvudet så fort jag anstränger mig. Sitta still och tänka är inga problem, känns inte ens, ingen huvudvärk av det. Men fysiskt arbete. Usch. Har ont i nacken/axlarna som strålar upp mot bakhuvudet, tryck över ögonen, såpass att jag ser liite suddigt med ena ögat, huvudvärk då ja, lite lätt illamående, blodlukt i näsan (märkte av någon droppe näsblod förut men inte mer)...
Stackars mig. Fysiskt arbete är ju så mycket mer givande - man får synliga resultat på kort tid. Ska jag alltid behöva må såhär efteråt?

Fast jag känner igen det från när jag målade mitt rum hos pappa. Mot slutet mådde jag såhär x1000 typ. Då hade jag antagligen ätit för lite innan, och det är antagligen samma sak nu.

Nej nu ska jag försöka leta upp lite tåg/busstider för när jag ska åka ner till min syster och hennes man, och se om jag kan få ringt dem senare ikväll för att bestämma något så jag kan boka resorna sedan =)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP