tisdag 19 maj 2009

Essä-jävel

Den vill sig inte. Jag hade en, som jag nämnde. Den var värdelös. Läraren gav den bara skitrespons. Jag skrev om en helt och hållet från början, den blev snäppet bättre men fortfarande dålig. Redigerade den sistnämnda versionen, och nu har jag något som är någorlunda presentabelt. Men den blev för lång. Maxgränsen var 1 A4-sida, och min blev 1,5 nästan, med normalstorlek och normala marginaler. Nu är textstorleken en halv storlek mindre (kompenserade det lite med 1,05 i radavstånd istället), och marginalerna är utdragna fult långt. Men jag tänker inte ändra något nu. För denna gången är det speciellt. Det där lilla extra, som bara infinner sig ibland, det infann sig när jag redigerade texten för sista gången. Den där känslan jag inte kan sätta fingret på, men som var närvarande. Denna gången känns det mer rätt. Jag litar på den. Då får min version vara fult utdragen i marginalerna - om det är vad som krävs för att få plats med den. Och det är det tydligen. Då får det vara så.

Jag får skylla på att det är fysikaliskt omöjligt för mig att få plats med alla mina tankar på ett enda A4, med storlek 12 på texten!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP