tisdag 26 maj 2009

Då var det uppspelet över =)

Vad tycks? 30/40-tal? siktade kanske lite för mycket mot Marilyn Monroe? Alla andra hade värsta gammeldagsa kläderna..jag tycker jag var mycket tuffare jag :D

Det gick bra att spela i övrigt, några snedsprång med fingrarna, men vafan, hela låten låter falsk ändå, så det var nog ingen som fattade :D

Men skolans antagligen största pluggis och tillika pianounderbarn, uppenbarligen, från parallellklassen, var där och ägde ut mig två nummer senare. Känns surt då två klasskamrater dessutom lyckades krångla sig dit för att lyssna..

Nåja, jag är nöjd med att jag klarade av det.. har alltid haft problem med att vara nervös men sånt börjar gå över nu. Mest det som rör att prata inför klassen uppenbarligen, för pianospelet går liksom inte att snabbrepetera i huvudet innan. Det sitter som det sitter, och jag har egentligen ingen aning om vilka tangenter jag spelar med eller i vilken ordning jag spelar dem = katastrof om man får hjärnsläpp. Där sitter nervositeten. Sitter det så sitter det, annars är allt väck..

Dåså, men fick tillbaka matteprovet idag i alla fall! Såg ut som jag fått 42 av 44 möjliga poäng, men när jag kollade igenom för att hitta felen så upptäckte jag att jag inte hade några fel, utan att läraren faktiskt räknat fel. Alla rätt alltså! Jag är så jävla bra ibland alltså! =D

Nej nu ska jag kanske löda. Vafan klockan är snart 10. När i helskotta ska jag hinna lägga 15 timmar på dedär kretskorten? >_<

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP