måndag 25 maj 2009

Pianouppspel med historiatema..

Stackars Viktoria verkar inte ha så kul på balen.. men till det återvänder jag senare ikväll när jag hunnit lägga in bilderna från när jag fixade håret på henne =) Tidsoptimisten Hanna håller nämligen på att få tidsbrist just nu.

Nu till det rubriken indikerar. Imorgon har jag pianouppspel, det för "lite mer drivna elever". Nejnej, känn ingen press. Det är då historiatema, vilket innebär att jag ska klä mig enligt den tidsålder stycket jag spelar är komponerat i. Mitt är skrivet av Kabalevsky, vilket innebär 30/40-tal.
För att citera min lärare: "du har ju redan en rätt så särpräglad stil, så det vill väl mest till att du inte underdriver den då - snarare tvärt om". Så det tänkte jag göra. Här är min plan:



addera svarta nylonstrumpor,högklackade skor med snörning (väldigt 40-tal, eller har jag helfel?), lite "strama" lockar i håret (inte överdrivet - jag är ingen tant xD), röda läppar och sotade ögon.
Voila, there I am =)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP