tisdag 12 maj 2009

Spola fram!

Usch och fy vad jag önskar att jag vore ett år in i framtiden, med bara någa skälvande dagar kvar till studenten! Varför?
För att jag inte orkar med skolan? -knappast, jag är naturare, även om jag har mina stunder..
Nej, för att jag hittade en så Otroligt söt klänning i göteborg idag som skulle passat perfekt på en student!


.. visst är den alldeles otroligt jätte-superduper-mega-söt? :o
den är perfektion. Jag önskar att jag tog studenten nu på en gång, helst inom en timma.. >_< Eller åtminstone några dagar..

Anledningen till att jag var i göteborg från första början var dock att vi skulle på studiebesök på chalmers för att lära oss mer om nanoteknik. Jag somnade på 3 av 4 föreläsningar.. och det mest intressanta jag lärde mig var att man får lön som doktorand. Det var dock en väldigt trevlig sak att lära sig =)
För ni förstår att jag tror bestämt att mitt kall i livet är att bli forskare, åtminstone verkar det himla skoj, och då måste man doktorera, något som i princip gör att man inte "går ur skolan" förrns man är över 30 år. Först då får man fast anställning som forskare eller professor vid någon högskola eller något annat trevligt. Jag har länge trott att man doktorerar på ungefär samma sätt som när man läser på högskolan, d.v.s. tar studielån och läser massa saker och har tentor. Nu verkar det inte vara så. Man får i vilket fall lön, vilket gör att jag nu tänker mycket mer positivt om doktorering än vad jag gjorde innan. Så vi får väl se hur det blir. Förhoppningsvis ska jag ju hinna få barn innan jag är 30 också, så det blir väl till att se hur väl detta passar ihop..
Men jag är glad för det beskedet i vart fall =)

Nej, idag är det nån sorts delfinal i schlagerfestivalen och sverige är med och tävlar. Har en känsla av att jag kommer gilla belgiens, eller bulgariens, eller vilka-det-nu-vars, "copycat" (både artisten och namnet xD) som tydligen ska vara någon sorts Elvis-kopia med hela framträdandet i sann 60-tals-anda. Detta får vi inte missa!
.. med andra ord är det dags att plugga och duscha nu .. :)

1 kommentarer:

jenne 13 maj 2009 kl. 17:04  

jag har provat den klänningen, den e jättsöt^^ fast hm den ser bättre ut på dockan än vad den gör på haha

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP