onsdag 13 maj 2009

Gud vill inte att jag ska dricka juice..



Här sitter jag och laddar inför cooper-testet imorgon med en Pizza Ristorante av samma modell som kan skådas ovan. Detta kombinerat med att inte ha konditionstränat på flera år kommer garanterat ge mig ett suveränt resultat =)

Anyway, till pizza måste man dricka juice, helst apelsinjuice, så nu är det dags för mig att påbörja min juicehistoria.
I morse ville jag ha ett glas apelsinjuice till min frukost bestående av en rostad macka med smör och ost på samt en skål jordgubbsfil med branflakes. Bredvid glaset jag ville ha juicen i befann sig en duk med dekorationer samt min mobil placerade ovanpå. Det hela började med att jag skulle öppna juicepaketet. Det är apelsinjuice av märket eldorado vi pratar om, och alla som någonsin druckit sådan juice förstår vad jag menar när jag säger att de är helt omåttligt korkade i sin öppnings-anordning. Nån himla plast-fnutt som är helt omöjlig att bända loss första gången man ska öppna den. Nu råkade det vara den gången för detta juicepaketet. Till slut fick jag bänt loss plastmojjen men fick tyvärr samtidigt min youghurtsked (som jag använde som verktyg) nersmetad längs hela handtaget i apelsinjuice. Tjoho, detta börjar ju bra. Sedan kunde jag i alla fall hälla upp juice i mitt glas, men vad händer inte då? Juicepaketsjäveln känner för att plötsligt spy ur sig en stor blaffa som väller ut över mobilen och duken och hela härligheten. Fint. Hämtar papper och torkar bort det värsta. Hämtar en nedblött trasa och börjar ta bort det sista. Råkar vifta till youghurtskålen så att den far i golvet med ett himla klirr. Som tur var höll den, och jag hade inte heller hunnit hälla i någon youghurt.
Mobilen överlevde också.
Sedan levde alla lyckliga i alla sina dagar.

Tills nyss när jag skulle hälla upp juice att dricka till min pizza. Vad händer inte då?
Nu är det andra gången idag jag rengör den jäkla duken (som är av ett himla snitsigt material, ingen tygduk, så det är lugnt) från juice. Lyckligtvis låg inte min mobil där denna gången.

Nej nu ska jag åtnjuta min pizza, och sedan blir det matteplugg för hela slanten =)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP