söndag 13 juli 2008

Värmland på programmet

Idag åker vi så till Värmland. Ingen aning om hur länge jag stannar, eller hur mycket jag kommer kunna skriva där uppifrån. Han har ju en bror som gillar att sitta ungefär dygnet runt vid datorn. Så det kan bli problem med åtkomsten. Men jag hoppas på att få skriva i alla fall lite någon gång varje dag..

Har vart uppe med mamma vid särö trädgård och lastat jordsäckar. D.v.s. älsklingen och mamma lastade jord, jag kollade på, och övningskörde hem. Det gick ganska bra. Förutom att hon guidar mig genom svängar på hennes sätt. Hon har kopplingen nere genom svängen. Inte bra. Inte bra alls. Jag får inte ha kopplingen nere genom svängen. Jag ska ha bromsat klart och växlat klart innan jag går in i svängen. Jag måste lära mig det..

Jag har verkligen inte packat klart. Inte det minsta. Bara kläderna. Skrev upp på en tom godispåse igår vad jag hade kvar att packa ned. Det blev en typ 20 grejjer. Men det hinns nog med. Blir ju alltid stressigt på slutet, men mina saker i badrummet brukar vara enkla att komma ihåg, eftersom det är sådana som jag använder varje dag, och sålunda står de alltid framme på handfatet.

Ser fram emot att sminka mig idag. Just ja! Jag har ju inte talat om vad vi köpte i stan igår än!
Får ta och räkna upp allt, utom presenterna till Viktoria. De är hemliga. Vad Henrik köpte är också hemligt, dels för att en del av det han köpte var present till mig, dels för att en del ska jag vara snäll och inte säga.

Älsklingen köpte:
Svarta kortbyxor från H&M, sådana som går halvvägs ned på vaden.
Hårvax - en blå burk, "restylable" ..*varför minns jag inte vad det heter?*
Rakhyvel - gilette mach 3
Förtidigade presenter till mig - tre "fyrkantiga" armband i rött, vitt och svart, en röd ring, röda örhängen. Allt matchande, allt från Åhléns. (kombineras utmärkt med det vita halsbandet jag fick av viktoria för ett tag sedan!)

Jag köpte:
Puder -H&M's egna. Färg: ivory white (ja, jag är blek..), läste någonstans på hamsterpaj att det var bland de bästa pudren. Hoppas på det.
En såndär liten tuss att applicera pudret med - billigaste jag kunde hitta, 10 spänn ,också H&M.
Underkläder - matchande BH och string, också på H&M. Jättesöta, vita med svarta små prickar, svart spetskant, och en röd ros mitt fram.
Presenter till Viktoria - säger inte vad ^^

Nu ropar älsklingen från badrummet

Hejsven på er alla, Bengt

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP