söndag 27 juli 2008

Kalas idag!

Älsklingen kom igår. Och jistanes vad sur jag blev när jag såg honom. Min första kommentar "Du ser ut som en jävla... äggplanta".. Han har klippt sig. Låt oss bara säga att jag inte tycker om det. Hans kommentar är "gjort är gjort, jag kan inte få det längre igen, så det är väl lika bra att vara nöjd".

Hans faster klippte honom, utan att han ens fick ha en spegel att se i under tiden. Aaah, han blir så lurad. Fatta att vad han än säger, så har hans mamma såklart pratat med fastern innan och sagt hur det ska se ut. Så även om han säger "ta bara liiiite", så ryker ändå mer än hälften av längden av.
Denna gången är det kortare än det var förra gången han hade klippt sig till och med. Jag gillar det inte. Fick en utskällning av mamma för att jag "skrämde iväg killarna med mitt dåliga uppförande", när jag var tyst och surade för att han klippt sig fast jag sagt att jag gillade det jättemycket när det var så långt som det var innan. Okej okej, alla tänker "men vad fan har du med hans hår att göra?!". Faktum är att egentligen vet jag att han också vill ha så långt hår, men är för mesig för att säga ifrån ordentligt. Så jag surar, för att däri får han motivationen till att säga ifrån ordentligt nästa gång. Tro vad ni vill, men så är det.

Och till mammas lilla kommentar om att jag skrämmer iväg killarna blev det bara "ska du säga, som hotar folk med kniv när du inte får som du vill". (lång historia, någon dag kanske alla får veta allt).

Idag är det i alla fall kalas. Mammas arbetsfördelning här hemma:
Igår:
Robert- Klipper gräs
Hanna - Städar sin del OCH Henriks del av övervåningen, kantklipper gräsmattan
Mamma - dammsuger undervåningen, när hon orkar, för det är så varmt..

Idag:
Hanna - Städar allrummet, dukar bordet, röjer upp det sista som måste bort
Robert - hjälper Hanna
Mamma - Hämtar en tårta och duschar

Någon som tycker något här är orättvist?
Okej, det är meningen att vi ska hjälpa till hemma såklart. Men vem försöker egentligen lasta över nästan allt på någon annnan?

Och till på köpet ha Robert till att klippa gräset, för en ynka femtilapp! Han är inte familj, han borde få minst det dubbla!
"så du tycker jag är Snål alltså?"
"ja, det tycker jag, han borde få mer, han är inte familj"
"Ni får mat, och ni får bo här!"
"jag ja, men Robert bor inte här, och mat här får han bara någon gång i månaden!"

Hon vägrar förstå mina argument. Hon har alltid varit sådan. Man kan säga argument på argument på argument, vinna över varje av hennes argument, men sekunden senare får man bara höra exakt samma sak som hon sa innan man dementerade hela hennes argument. Motargument går liksom inte in i hennes hjärna. Hon kan inte förstå att ibland är saker på något annat sätt än hon tänker sig.

Nåja. Det är i alla fall kalas idag. Smörgåstårta från Majgårdens bageri, och två prinsesstårtor från Willys!

Bengt

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP