onsdag 30 juli 2008

Aouch

Av vissa skäl har jag inte skrivit ett piss idag. Till exempel på grund utav att jag inte har varit hemma.

Vi for till stranden vid 12. Där var jag skitsur för allt och inget. (jag surade för att ingen brydde sig om att jag var sur helt enkelt). Och sedan så segade jag, och så blev jag ikastad i vattnet utav Henrik och Robert, och sedan åt vi glass (mmmh, daimstrut), och sedan for vi hem.

Jag är grillad. Helt röd. Till och med mina smalben. Men det är en selektiv bränna. Ryggen och baksidan av kroppen har klarat sig ganska bra. Magen lika så. Men armarna, och vänster framsida av smalbenen mår inte bra. Inte heller delen mellan nyckelbenen och bröstet. Samt min hårbotten, fast att jag satt där med en enorm solhatt störtsta delen av tiden. Jävla solhelvete.

Härmed fastslått att min hud klarar 5 minuter i solen, utan hjälp från hudkräm. Med faktor 20 borde jag alltså klara 100 minuter. 1 timma och 40 minuter. Synd bara att vi var där nere i över 4 timmar, och dessutom under de farligaste timmarna på dygnet.

Bajssoljävel och bajsmamma. Ja, mamma som passivt tvingar en att följa med, eftersom man vet att om man inte gör det så får man massa skit för att man aldrig går utanför huset.

Sedan när vi kom hem så åkte vi direkt tillbaka till kungsbacka för att hämta en ny lins och köpa linsvätska, samt hämta biljetter för resan imorgon, och tanka bensinen och två bensindunkar.

Sedan hem och packa.

Jag pallar inte stress har jag kommit på. Inte alls bra. Jag blir helt apatisk när jag borde lägga på ett kol istället. Och så har jag haft en sådan jobbig oroad känsla, som jag inte riktigt vet vad den beror på. Kanske är jag rädd att hela scenariot kommer upprepas uppe i värmland. Jag vill inte må så dåligt igen!
Jag är trött, jag borde gå och lägga mig!

Bengt

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP