onsdag 16 juli 2008

Huvudvärken håller i sig

Samma ställe, samma värk. Varje dag. Vad gör jag för fel?
Tänk om jag har en jeffla hjärntumör. Men varför skulle jag det? Den borde ha visat sig för länge sedan i sådant fall, eftersom jag slutade snacka med mobilen mot örat för över ett halvårsedan. Och yngre folk drabbas inte ofta av det. Snarare så att jag lever väldigt osunt för tillfället. Tror det är det det beror på.
Jag får lära mig, lägga mig i tid, inte äta för mycket om kvällarna, inte sova så varmt (Jo, vi har sovit två pers i en smal säng, under ett tjockt duntäcke). Snacka om att man inte sover så bra när det blir så fruktansvärt varmt. Imorse vaknade vi en aning mer utsövda, då vi plockat ur täcket ur påslakanet.

Berättade jag om den goda maten jag lagade igår?
Nej det tror jag att jag glömde. Varför glömmer jag alltid allt jag vill berätta?

Middagen igår bestod utav Stuvade makaroner och stekt falukorv. Och jag är så stolt över mig själv att jag lyckades med de stuvade makaronerna! Jag har aldrig gjort stuvning innan, i hela mitt liv, aldrig ens fattat principen. Men jag ringde mamma och frågade hur man gjorde, fick en ungefärlig förklaring (gör en tjock vit sås, i med ganska mycket peppar, lite salt, stekspad och buljong, och sedan i med kokade makaroner), och försökte sedan mitt bästa. Och det blev ett helt perfekt resultat. Smakade precis som de stuvade makaronerna mamma brukar göra. Jag blev så stolt över mig själv. Första lite mer komplicerade maten jag klarade av att laga utan att ha ett exakt recept framför mig.

Idag fyller jag år. Fick världens sötaste presenter av älsklingen strax efter 12-slaget inatt. Egentligen fyller jag ju inte förrns vid 10 över 10 ikväll, men ändå. Jättesöta presenter. Ett halsband med ett litet hjärta med massa infattade små "cubic zirkon"-er, och så ett litet hänglås och en nyckel hängde vid det. Till detta matchande örhängen, med små "hjärtkonturer" som dinglade löst i hänget. Båda i guld. Jättesöta verkligen. Har på mig dem nu.

Fick massa grattis-sms inatt också, strax efter 12. Min mobil svämmade över. Josefin, Jacob, 2 av Henriks kompisar, mamma, Henrik, Viktoria, massor skrev grattis till mig. Jag blev så glad. Trodde inte att en jäkel skulle tänka på min födelsedag i år. Men det visar sig att ibland blir man glatt överraskad över saker.

Men vad ska jag göra med min huvudvärk? Jag börjar oroa mig över anledningen till den. Kan det vara att jag sover ca 6-7 timmar per natt, på sin höjd, och sitter uppe länge, äter onyttig mat varje dag, och en del kolsyrad dricka, samtidigt som jag vänder på dygnet och är uppe på natten, fast inte kan sova på dagen?
Hmm..

Christan, Roberts kompis, kommer antagligen hit sedan.
Jag vill inte vräka i mig värktabletter hela tiden, det är inte bra. Men om jag fortfarande har ont då, så får jag nog göra det, för att kunna vara normal bland folk.

Bengt

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP