onsdag 9 juli 2008

God natt!

Nu ska jag sova. Klockan är halv tolv. Imorgon är begravningen. Jag har inte övat ordentligt på min låt. Nåja, då får jag tänka extra på att spela den långsamt, så jag hinner med att tänka och föra händerna med rätt fingrar på rätt ställe. Det är bra, då kommer jag spela så långsamt som jag ska. Men tänk om jag spelar fel?

MEN detta är en begravning, den är till Morfars ära. Det är inte min privata lunchkonsert, så ingen bryr sig ordentligt om mitt spelande ändå. Det är för morfar. Spelar jag ur hjärtat, så gör det inget om något blir fel någonstans.

Nu hoppas vi på det bästa.
Gud, låt mig för att helga min morfars minne spela rätt imorgon. Jag vill så gärna hedra honom med den vackra melodin utan att spela något fel.

Så ja, om jag inte skriver så mycket imorgon så förstår väl de flesta varför?

Bengt säger god natt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP