tisdag 29 juli 2008

Nu så!

Den anonyma lilla korven kände inte för att tala om för mig vad h*n egentligen tänkte, så då får vi väl låta det vara osagt.
Bra att vi alla står för våra åsikter gott folk!
(och ja, jag står alltid för mina åsikter, inför vem jag än måste stå för dem. T.ex. tjurade jag på älsklingen om hans frisyr, lagom högljutt och ganska uppmärksamhetstagande, mitt på kungsbacka station, med fullt av åskådare. Tycker jag något, så tycker jag det inför alla.)

Men nu till vad jag, och vi, handlade:

Jag handlade:
De röda skorna jag snackade om att jag sett i Karlstad (jag hittade dem på H&M i kungsbacka, YAY!)
Mascara, L'oreal Double Extension Beauty Tubes (nedsatt pris på H&M)
Tre svarta och två vita rutade häften på Bokia, inför skolstarten (speciellt rutade häften går åt som smör i solen när man läser naturvetenskapsprogrammet)
Ett snyggt fotoalbum på ICA Maxi
Snyggt presentpapper (samma mönster som på fotoalbumet) på ICA Maxi

Älsklingen köpte:
Kalsonger på JC ( 3 för 199 kr)
Pek-Elvis boken (<3) på Åhléns och gav till mig (den kostar typ 20 kr mer på Bokia..)
Kalsonger på ICA Maxi (dom var faktiskt snygga!!)

Ska vi se.. Inget mer tror jag!
Skorna fick bli i storlek 37, som nästan nästan är för små, klämmer lite i tårna. Men storlek 38 är å andra sidan typ 1 cm för långa för mina fötter. (jag som brukar ha storlek 38-39 O.o). För 98 kr är de hur som helst prisvärda skor! Älskar den röda färgen!
Mascaran hittade jag först på Kicks, för 165 kr, men som vanligt lönar det sig att inte köpa med en gång, utan kolla runt lite. På H&M hittade jag samma mascara till nedsatt pris (119 kr), och köpte den nöjd och glad (istället för irriterad som fasen av att ha upptäckt att jag köpt den 46 kr för dyrt i efterhand! ).
De rutade häftena är jag nöjd med, fast det var 100 kr för fem stycken. Nåja, snygga är de. De mönstrade skrivhäftena jag hade förra året fanns att köpa igen. Men jag köpte inga idag, eftersom jag inte visste hur många jag skulle komma att behöva.. (nog dags att kolla på programs-planen snart och se vilka ämnen jag kommer läsa detta året..).
Fotoalbumet var i typ samma mönster som mina skolhäften, och jag älskar både färgerna och mönstret, så jag var bara tvugen!
Samma sak med presentpappret, fast att ju presenterna inte kommer vara till mig. Jag sätter min personliga touch på allt!

Pizzan var också väldigt god kan jag meddela i efterhand.

Jag kan också rapportera att det är förjävligt varmt. Jag drack säkert 4 glas cola till maten. Jag som knappt brukar orka ett innan kolsyran får hela min mage att svälla upp i obehag. Efter detta har jag också svept 1/3 liter vatten, och skulle kunna vräka i mig mycket mer.

Jag har solbränna sedan igår, men endast riktigt illa (sådär så det svider), mellan skulderbladen. Ont ont när man ligger på rygg, eller ska sträcka på armarna.

I övrigt inget mer intressant. Älsklingen ligger i sängen och läser mitt arbete från åttan/nian (minns inte vilket) om "Anda världskriget". Konstigt att varken jag, min svenskalärare eller so-lärare på den tiden upptäckt detta fatala stavfel på framsidan. Han såg det direkt.

Ska snart höra vad han tyckte om det.

Bengt

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP