tisdag 29 juli 2008

En anonym liten bajskorv

Någon anonym kände visst för att lämna en ytterst modig och vågad kommentar till mitt inlägg som jag skrev tidigare idag, om vad vi hade hittat på igår.

"Det var skillnad på 1600 och 1800-talens kvinnor och de bortskämda fittluder som finns idag
Det blir värre å värre
Vem vill bidra till skattepengar, anställningar eller jobb åt detta patrask?"

Först vill jag bara påpeka vilken otroligt MODIG människa du är som vågar tala om vem du är när du "står för din åsikt".
Åsikter man inte kan ta ansvar för, borde inte yttras alls.

Men över till innehållet i kommentaren då.
Eftersom jag inte kan finna någon mer kvinna jag skrivit om än Christina (som bara nämns kort), mamman till barnen (som bara nämns kort), och sedan mig (som det handlar om, eftersom det är min blogg), så kan jag bara gissa på att det är riktat mot mig?
Vem du än är, person med åsikt, så borde du lära dig att uttrycka dig mer tydligt.

Och då ska vi se 1600-talets och 1800-talets kvinnor. De klädde upp sig i pråliga klänningar (som de knappt kunde andas i..), gav inte ett ljud ifrån sig, såg vackra ut, var undergivna männen.. osv.
Om det nu ska vara skillnad får jag anta att jag skulle vara tvärt om. D.v.s. klä mig fult, ha för mycket åsikter, är jävligt ful, och försöker bestämma över allt och alla?

Att det blir värre och värre kan jag bara se som att dy tycker kvinnorna ska vara som då, och därmed är en väldigt bakåtsträvande person som tycker att kvinnan hör hemma i köket. Skämmes på dig. Må så vara att kvinnor kanske är bättre än dig på att laga mat, men måste du trycka ned dem i smutsen istället för att erkänna att du själv är urkass?

Alltså jag förstår inte vart jag nämner något som ens kan kopplas samman med något annat århundrade än det vi lever i, bortsett från min ljusa hy. Den fanns med förr också. Så jag blir alltså kallad för "fittluder" för att jag har ljus hy?
Nej, jag fattar inte.

Men du modiga person, du som vågar säga ditt namn och stå för din åsikt, och som skriver så himlans tydligt, kanske har lust att lämna ännu en kommentar och ge mig klarhet i vad fan du nu menade? För jag förstår ärligt talat inte ett dyft, så ursäkta mig så mycket om jag fattat allt fel.

Vad gäller skattepengar, anställningar eller jobb, åt "patrask" så som mig, så verkar du inte riktigt med på noterna. Jag går naturvetenskapsprogrammet, med de högsta möjliga betygen än så länge, jag kan lova dig att jag är allt annat än dum, och inte kommer att ligga samhället till last på något sätt. Jag är en ärlig och arbetsvillig medborgare, som kommer göra mitt bästa för att göra alla nöjda i alla situationer. Så med ordet "bortskämd" vet jag inte precis vad du menar.

Tillåt mig nu att inte förstå ett dyft av vad du menat, men ändå känna att jag har åsikter om vad jag nu tror att du menade.
En ny, förklarande, kommentar uppskattas verkligen.

Bengt

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP