fredag 4 juli 2008

God Fredagsmorgon :3

Jag är uppe ganska tidigt idag i alla fall. Fast det har jag väl varit mer eller mindre hela veckan.
Nåja, på programmet idag står att städa klart det sista här hos mamma (och plocka ur en diskmaskin.. *mummel*.. ), och sedan fara till pappa och städa där. Får jag tid över ska jag sommarjobba också. Känner att jag måste få fart på det där nu.

Igår övningskörde jag en bit, på landsväg, när vi skulle hämta mormor ute i Onsala. Hon sover inte hemma just nu, och jag kan förstå henne. I alla fall så skulle hon sova i Henriks bäddfåtölj i hans rum, och när han pratade med henne tidigare på dagen, så lät det "Ja, mormor, ställ du sakerna utanför mitt rum så ska jag vara hemma och bädda ut fåtöljen åt dig". Sedan kom han inte hem förrns närmare 11, och hävdade att han fått bensinstopp. Men jag och Robert kollade bensinen precis innan vi åkte in till Kungsbacka. Och det var mycket bensin i då. Mer än halva tanken tror jag bestämt. Sedan dess har den kört max 2 mil. Hur kan all den bensinen ta slut på så kort tid?

Han säger att han fick bensin av en kompis, som hade med den i en flaska. I så fall torde det vara några deciliter, och de skulle isåfall räcka nätt och jämnt hem. Alltså borde moppen vara så gott som tom på bensin, och det ska jag också alldeles strax undersöka om den är.

(Vi misstänker alltså allihopa att det är svepskäl för att egentligen ha gjort något annat). Dessutom blir man inte typ en timma försenad av att få bensinstopp när hjälpen finns att få med en gång, och det bara är typ 7 minuter hem. Tar det verkligen typ 40 minuter att hälla upp bensinen?

För övrigt så vet jag inte riktigt nånting för tillfället.
Eller inte vad jag ska skriva i alla fall.

God natt Bengt

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP