lördag 12 juli 2008

Lördag morgon

Okej, igårkväll satt jag och älsklingen och kollade på Terminator 2, vad den nu heter.. I alla fall, så tyckte jag ju ettan var bara blahablaha och störig och så. Jag gillar inte alls action .. Inte heller spänning, deckare, skräck, något sådant alls. Jag vill ha fjompiga romantiska komedier. Eller bara komedier. Då är det som bäst, helst om man kan förutse dem ordentligt, så man slipper bli besviken.
Men ja, vi såg Terminator 2, och mot slutet måste jag säga att jag tycker den var bra. Mycket roligare än ettan, för här var ju en "snäll" robot, som räddade människan, och lärde sig vara mer mänsklig. Fick ett såntdär äkta Cry-moment på slutet.

Sedan sovade vi, och nu är vi vakna igen. Vi gick upp vid nio. Idag ska vi nämligen in till Kungsbacka, och eftersom det är Lördag stänger de vid 5, och dessutom går det knappt några bussar. Vi fick alltså välja mellan 11.25-bussen, eller 13.25-bussen. Då vart valet uppenbart, för att få någon tid alls, och därför är vi uppe såhär tidigt. Snacka om att jag inte har sovit ordentligt på flera dagar.
Lite godis har jag vräkt i mig till frukost i alla fall. Men jag ska äta ordentlig frukost snart, så fort älsklingen kommer ut ur duschen.

I stan ska vi leta efter kortbyxor till älsklingen, hårwax till älsklingen, vi ska följa med Henrik till ICA av hemlig anledning, och jag ska leta present till lilla Viktoria som fyller 18 om tretton dagar!
Jistanes, hoppas den presenten jag sett finns kvar nu!
Men jag tänker ändå inte vara så dum att jag skriver här vad hon ska få ^^

Kanske ska ta måtten på dedär bilderna som jag ska rama in åt mamma..
Den varma och den kalla bilden alltså, från mina bildlektioner.
Fick älsklingen att mäta dem nu. 25x32 cm. Konstigt mått?
Hoppas inte, så att jag kan köpa sånnadär enkla bara glasskivor att ha över, så att hon kan hänga upp dem nån gång. Det är ju sååå jobbigt att skaffa ramar själv nämligen, när någon annan bemödar sig att måla jävla bilder till henne. Okej att de inte var tänkta till henne från början, men man kan väl bli glad över gesten och skaffa ramar själv, istället för att säga "Guud vad fina, dem hade jag älskat att fått inramade till jul eller något!".

Nåja, nu ska vi nog äta frukost.

Bengt

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP