tisdag 15 juli 2008

God morgon (klockan halv fyra)

Alltså, självklart har jag varit vaken tidigare idag. Men jag verkar aldrig få tillräckligt med sömn. Eller så är det något min kropp har emot att rubba dygnsrytmen. Jag hade ont i huvudet och var trött igår. Då räckte det med en tupplur på soffan mellan halv tre och fem.
Idag hade jag så jäkla ont i huvudet vid två, så jag försökte upprepa den grejjen. Men jag hade så ont i huvudet att jag inte ens kunde sova, så det blev till att klämma i sig en ibumetin först, och sedan dåsa in i sömnens till en början drömlösa värld.

Igår lagade jag middag, fiskpinnar med potatis och (färdigköpt) remouladsås. Men jag lyckades steka fiskpinnarna bra, bara några som blev "lite" brända, och potatisarna blev helt klara men inte för mjöliga! Tack färskpotatis för att man kan överösa er med hur mycket salt som helst utan att ni blir översaltade!

Idag ska jag laga middag igen. Förhoppningsvis stuvade makaroner med stekt falukorv. Om inte stuvade, så i alla fall makaroner. Ska ringa mamma och höra hur man gör stuvning, så får vi väl se sen.
Sista gången jag lagar mat. Imorgon, min födelsedag till ära så ska vi käka kebab från 97:an. Imorgon åker också Roberts bror iväg, så då får vi huset för oss själva tills hans mamma och familj kommer hem på torsdagen. (Drygt ett dygn allstå).

Jistanes vad jag är trött. Undras om det är mest bra eller dåligt att sova middag mitt på dagen?

Jag sitter på deras dator på undervåningen, det är därför jag kan blogga alls. Hans bror sitter ca 24/7 på datorn där uppe, och nerdar med samma spel hela tiden. Denna datorn har löjliga restriktioner för alla utom administratören. Vilket innebär att vi bara kan sitta här till 9 varje dag, inte kan installera några nya program, att vi inte kan be den att starta om senare vid nya uppdateringar, och att vissa hemsidor förbjuds av föräldrakontrollen. Så jag kan inte se min egen blogg, och ingen annans heller. Men jag kan i alla fall skriva blogg, så jag får väl vara glad för det.

Nu ska vi snart åka in till grums och handla mer dricka, och om det nu var något mer vi skulle ha..

Imorgon fyller jag år. Men jag blir antagligen knappt firad här uppe heller. Kommer få en present av älsklingen, men tvivlar på att han har några mer överraskningar på gång för mig. Han brukar inte överraska mig sådär romantiskt särskilt ofta.
Tvivlar på om jag ska ta och baka en liten tårta åt mig själv eller inte. Känns så fjantigt när det bara är vi två här ändå. Min födelsedag har verkligen blivit totalt dissad i år..
Hoppas på nåt bättre när jag fyller 18..

Nu är älsklingen klar i duschen. Jag kanske, kanske skriver mer senare idag, innan nio i sådant fall..

Bengt på er

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP