fredag 16 oktober 2009

Spanskaberöm ^^

Tror att jag glömde säga detta, i all min iver över att framföra min glädje för att föreställningen idag gick bra.. men vi fick tillbaka våra spanska läxförhör om konjunktiv och imperativ idag. Det är helt enkelt "osäkert-ifall-det-är-sant-fraser" (konjunktiv) och uppmaningar (imperativ). Jag hatar grammatiska benämningar.. brukar lära mig böjningarna och vilken funktion de har. Men nu har jag varit duktig och lärt mig att det var konjunktiv och imperativ jag lärde mig :)

Hur som haver, det jag ville få fram var att det gick bra för mig^^ Jag fick 51/60 och redan vid 45 poäng och uppåt räknades det som mvg. Nämnas kan att vissa i klassen fick ig. Trots att vi är en såndär intresserad steg 5 -klass och allt. Nåja. Men i slutet på dessa skrivningarna hade vi fått uppgiften att skriva ett antal egna meningar där vi använde konjunktiv, och till dem hade jag fått kommentaren "¡Muy elegante!". Sedan sa läraren inför hela klassen när hon gick igenom skrivningen att hon gillade mina meningar så mycket, och så propsade hon på att jag skulle läsa upp dem för hela klassen, för att de var så sirligt och elegant skrivna. Haha, jag antar att det är ett steg i rätt riktning mot ett mvg även i steg 5 ^^

Nu ska jag hur som helst gå och lägga mig, ska upp tidigt imorgon och fara iväg till Robert över lördag-söndag :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP